Sommar

I helgen blev det jobb mest hela tiden, jobbade natt fredag till lördag och cyklade sen hem till Tobbe för att sova, blev inte mycket av det på jobbet. Sen åkte vi till Bergvik och gick i affärer och fikade:) Handlade på Maxi och åkte hem till mig och gjorde egen pizza. Mycket godare än köpt!! Tittade på film och tog det lugnt. Söndagen bestod av jobb 14 timmar, men jobbade med Hanna på kvällen så det var lugnt:P

I måndags jobbade jag mitt första dygn, började fyra och gick av fyra igår. Men det var ett bra pass, köpte pizza och spelade bingolotto, låg och läste och sov väldigt bra. På tisdagen åkte jag med ett barn och kollade i en djuraffär. På kvällen hade vi grillkväll på Gubbholmen, riktigt mysigt förutom alla pissmyror och mygg!

Sen kom även Sara och Karro, men glömde visst ta kort då. Vi hade en mysig kväll iaf:)

Idag är jag ledig, så det blev sovmorgon och en god frukost. Sen gick jag till SJ:s kontor och bokade tågbiljetter från Barcelona och hem, så nu är hela resan bokad:) En heldag i Paris och fyra dagar i Barcelona:)

Nu ska jag storstäda och ikväll kanske det blir ett glas vin på Ankdammen:)

Jobb

Igår blev det en låång sovmorgon, sedan gjorde jag minsta möjliga fram tills jag skulle jobba. Jobbade med Hanna och en annan vikarie på kvällen, så vi hade det lugnt och skönt:) Bakade kokosbollar med ett barn och fikade framför TV:n. Blev ståendes vid Inre hamn och pratade med Hanna innan vi cyklade åt varsit håll.

Idag blev det också sovmorgon, får passa på eftersom jag jobbar natt idag, och räknar inte med alltför många timmars sömn..Slutar elva imorrn så har hela lördagen ledig:) Ska ta och laga lite mat och sen cykla till jobbet.

Grillkväll

Igår bokade jag och Johanna biljetter från Köpenhamn till Barcelona:) 2 nätter på tåg och en heldag i Salzburg. Hemresan ska vi boka nån dag till veckan. Längtar såå!! Ska slriva packlista och leta fakta om Barcelona i helgen!!

Sen blev det Skutberget med Emelie, det var typ storm så det blev inget dopp. Vi blev sugna på en grillkväll och försökte få ihop ett gäng, men de flesta jobbade eller var upptagna, så det blev Cissi och Tobbe som kom. Jättemysigt ändå:) Grillade korv och drack vin i solnedgången, jag och Cissi förfestade lite hos mig innan vi gick mot stan. Gick in gratis på Nöjes, för det var typ 10 st där, så vi tog ett varv och gick vidare mot stan. Gick en sväng på bargatan men kom sen på att Koriander nog var öppet. Så vi hann in och dansade en timme till Peter Siepens musik:)

Älskar grillkvällar!!

Framtidsplaner

Igår efter jobbet tog jag tåget till farmor, där hon och pappa hämtade mig. Vi åkte till stugan och grillade i solnedgången. Hann med ett dopp innan det blev alltför kallt i vattnet. Tog bussen till Karlstad imorse, den går förbi postlådan vid stugan så det är väldigt nära och bra!

Resten av dagen har spenderats på Örsholmens badplats med Emelie och Therese, våran Thailandsplaneringsdag:P Gick vidare till Emelie och mailade sjukhuset i Phuket med lite frågor. Sedan pratade vi om framtiden och att vi är klara nästa sommar, och vi insåg att det är väldigt snart. Så vi diskuterade möjligheten att ha sabbatshalvår till våren och det känns väldigt lockande. Åka till Norge och jobba på ett sjukhus och tjäna pengar under våren, resa lite under sommaren och sedan gå sista terminen. Hur vet man att man har valt rätt? Jag kanske inte alls trivs som sjuksköterska...Men praktiken har vart väldigt rolig så det borde jag, men jag vet inte om jag klarar all stress. Trivs väldigt bra med att plugga så jag drar gärna lite på studierna också. Jaja, det är tid kvar att fundera ändå, det kanske känns skönt att bli klar till sommaren också.

Nej nu väntar jag på Tobbe som ska komma hit med glass och jordgubbar, sen blir det sängen för jag börjar halv sju imorn.

Dykning

Igår åt jag och Tobbe en mysig middag på Alfies, pizza och biff:) Sen gjorde jag matsäck och packade tills idag.

Klockan åtta åkte jag och Therese till dykmagasinet där vi packade alla grejer och åkte mot Uskavi kalkbrott för att dyka. Det var jätteklart vatten och vi dök till sju meters djup. Såg lite bord och stolar, en skyltdocka och massa fiskar. Efter första dyket hade vi en paus och skrev teoriprovet, sen åt vi mat och vilade. Efter två timmar försökte vi komma i våtdräkterna och simmade ut igen, gjorde några övningar och simmade på botten. Alla var väldigt trötta på hemvägen och vi halvsov tills vi stannade på en mack för lite fika. En riktigt mysig dag och jag klarade provet:)

Nu ska ja se på Johan Falk och sova, imorn blir det jobb till fyra. Hade tänkt åka till Bluesfestivalen i Åmål imorn kväll men det blir för stressigt. Så får stanna här när alla andra går på Bluesen:(

Här kommer lite bilder från dykningen:

Härliga sommardagar!

Njuter för fullt av sommaren och det underbara vädret! Älskar att bo i Karlstad och ha nära till badstränderna:) Förra veckan blev det stranden nästan varje dag, dykning på kvällarna och grillning med fina vänner en kväll. Fredag eftermiddag spenderades på Skutbergets klippor med Thailandsplanering och bad, sedan jobbade jag natt och resten av helgen. Grillade med Tobbe och hans kusin på lördag kväll och åkte hem till familjen på söndag.

Igår hade jag och Hanna en härlig dag på jobbet, barnen badade pool och bakade äppelpaj, sedan grillade vi hamburgare:) Trivs riktigt bra på jobbet och tror det kommer bli en jätterolig sommar där! På kvällen blev det picknick på stranden med Sara, som jag inte träffat sen skolan slutade, så det blev några timmars prat:)

Dagen har tillbringats på Sandgrund med Malin, sol och iskallt bad. Pluggade dykteori eftersom vi har slutprovet ikväll:S Hoppas att det ska gå vägen, även om jag inte har läst så mycket. Vi ska även grilla och ha lite avslutning med gruppen eftersom det är sista övningsdyket. På fredag bär det av till Örebro för uppdyk hela dagen:) Sedan blir det kusten en dag om några veckor:) Jag hoppas jag har ett färdigt certifikat innan sommaren är slut!

Jag och syster har även planerat en tågluff i augusti, ner till Barcelona:) Men inget är bokat än, men vi har planerat hur vi ska åka iaf:)