Utgång:)

Vi hade jättemysigt igår med vin, prat, musik och en spontanutgång:) Det blev Koriander där det var gratis inträde, vi hade tänkt möta upp killarna som vi jobbat med i somras, men vi lyckades gå om varandra trots att det var max 30 pers. Hamnade istället med två andra killar varav den ena var väldigt knäpp! Han fatta inte ett skämt och blev skitsur, så jag och Hanna gick hem. Det var ändå inget direkt drag på dansgolvet så det spelade ingen roll.

Idag blev det sovmorgon och sen en fika på stan med Sara och hennes pojkvän:) Skulle egentligen åkt till stugan idag, men det har regnat så myck
et så vi åker upp imorn i stället. Ska plocka kantareller och blåbär:)

Tjejkväll:)

Ikväll kommer mina fina vänner Cissi och Hanna hit:) Bäst att passa på när alla är i stan och lediga!

Igår var jag ledig och eftersom det regnade gjorde jag tacos och såg på The Beach. Ville bli lite inspirerad inför Thailandsresan:)

Sen på kvällen åkte jag och Tobbe och kollade två lägenheter på Orrholmen, men den ena hade mossgröna tapeter i ALLA rummen, görfult! Den andra hade balkongen åt fel håll. Jag vill ha kvällssol så att man kan ta en drink i solnedgången! Så det blev ingen av dom. Mellan visningarna fick vi supergoda kladdkakemuffins hemma hos Hanna och Robin, tack!:)

Imorse när jag vaknade sken solen och jag gav mig ut på en långpromenad. Gick runt Rud, till farfars grav, genom Norrstrand och längs älven mot stan. Kändes riktigt skönt att träna lite, det var ett tag sedan (typ två månader...).

Nu ska jag ner till Forex och växla till Euro, handla en nackkudde till tågresan och så var det nåt mer...

Imorn blir det stugan och på måndag tåget mot Barcelona:D

Boken är klar:)

Jag satt uppe och skrev på resedagboken tills ett inatt och nu på morgonen några timmar, så nu är jag äntligen klar:) 69 sidor blev det, men jag ska läsa igenom några gånger när jag har tid.

Har ätit frukost och håller på och tvättar kläder till resan, så jag ska försöka packa klart imorrn efter jobbet. Jag och hjärtat ska kolla två lägenheter imorrn kväll också:) Vi har börjat prata om att flytta ihop så småningom så vi tänkte kolla runt efter någon bra lägenhet:) Det dröjer nog några månader men vi tänkte att det är bra att börja i god tid! Vi vill ha en trea eller stor tvåa med balkong, det är ett måste!

Till helgen kanske det blir stugan och svampplockning, eller Karlstad och utgång..har inte bestämt mig än.

Nej nu ska jag lägga mig och läsa om Barcelona!

Om en vecka är vi i Salzburg:) Ska hälsa på en av Johannas reseledarkompisar där, och Johanna får vara guide eftersom hon känner till de trakterna sen kursen:) Sen ska vi hänga på stan tills halv två på natten då nattåget går. Hoppas det finns några nattöppna caféer vi kan sitta på.

Sex and the city 2

Bion var görbra, skratta en hel del och blev väldigt sugen på att åka till New York. Jag och Hanna kom på att vi borde ha en Sex and the city inspirerad fest nån gång, så att man kan klä sig lite lyxigt och dricka drinkar:)

Nu bakar jag bröd, lite sent men har sovmorgon imorrn så det gör inget. Skriver på min resedagbok sen vi åkte till Kina, är på sidan 67 så den borde snart vara klar, har som mål att den ska vara klar i september.

Jobbar natt imorn, börjar tre och går till nio på onsdag, tror att det kommer bli en lugn natt. Ska ta med några böcker om Barcelona och läsa. Måste ha så mycket koll som det går på staden, känns läskigt att åka iväg utan att veta nåt. Har kopierat en massa info på internet och gjort ett häfte på 12 sidor som vi ska ta med, Johanna tycker att jag är en resenörd:P

Resan närmar sig:)

Om en vecka sitter jag och Jojo på tåget mot Köpenhamn:) Håller på och packar och kollar tidtabeller idag, ska bli så roligt att åka iväg!!

En strand i Barcelona

Annars rullar det på, under de senaste veckorna har det blivit räkfrossa på Ankdammen, jobb, filmkväll, camping med familjen, en eftermiddag på Lapricon med fina vänner, vinkväll och järngänget kväll:) Idag blir det bio, Sex and the city 2 med Hanna:D Sista jobbdagen imorrn, sen är jag ledig fram tills vi åker:D

Nej nu ska jag strax bege mig mot stan!