Helg i stugan:)

Har vart i stugan hela helgen med familjen och Tobbe, sen kom farmor, hennes syster Ingrid från Florida och familjen Östberg. Vi firade lite midsommar igen, med god mat och jordgubbar:)

Blev mest sol, bad, kanot och surfing. Tobbe provade på men tyckte inte de va så skoj:P Kanske berodde på att de var vindstilla och att han inte kom någonstans:P Härligt väder var det iaf, är så skönt att inte ha dator och TV utan bara njuta av en bra bok i hängmattan och äta frukost ute på skäret.

Livemusik med Jojos ukulele:P

Farmor och Jojo hade kul med våra uppblåsbara saker:P

Kubb:)

Jag, Jojo och pappa stannade kvar hela dagen igår med, och runt tre såg vi en blå skåpbil parkerad utanför en grannstuga, med alla dörrar öppna och den var parkerad mot ingången. Inbrott tänkte vi direkt och pappa smög upp för att kolla. Jo, bilen var registrerad i Lettland och det var inga andra där. Vi ringde polisen och anmälde, sen zoomade jag in snubben med min nya kamera (bra med 26 gångers zoom:P) och då satt en kille och drack kaffe..hmm så där gör man väl inte om man är inbrottstjuv tänkte vi..pappa gick tillbaka upp och det visade sig att det var en släkting till dom som bor där, men som har sin bil registrerad i Lettland för att det var billigare eller nåt..Haha så de var bara att ringa tillbaka till polisen och säga att det inte var inbrott..

Såg lite misstänkt ut...

Idag ska ja träffa Larsson, var väldigt länge sen så de ska bli kul:D Tror de blir bad, är så varmt så vat inte vart ja ska ta vägen! Imorrn blir de Rix Fm i Karlstad:D

Gran Canaria resan:)

Förra måndagen åkte vi då upp till Landvetter, tåget var över en timme sent så de blev mindre tid att spendera där. Men när vi kom fram åt vi lite, sen sov vi på sofforna som fanns. Runt tre på natten vaknade jag och då var Jojo borta, hittade henne storgråtandes nere vid inchekningen där hon pratade med pappa. Flygrädsla - inte bra. Ja gick och frågade i informationen om de fanns någon man kunde prata med där, men de fanns inte på natten..så de var bara att fråga en flygvärdinna som var påväg hem. Hon pratade lugnt med Jojo och sen gick allt bra:)

Fem timmars flygresa var väl inte jättekul, vi läste, sov, såg på film och åt, men tiden gick ändå väldigt segt..Men tillslut var vi framme och en buss väntade på att ta oss till hotellet. Utsikten under färden dit var inte den finaste, mest slitna hus och jordiga berg, inget grönt alls. Men vid hotellet var det som en liten oas med palmer, blommor och gräs. Poolen var härlig fast vi var oftast vid en annan pool som också hörde till fritidsresor. Vi packade upp och fgick ner till stranden där vi hängde hela dagen. På kvällen blev det en tur till Playa del Ingles, en stad tio minuter med buss. Där gick vi runt på strandpromenaden och handlade lite. På kvällen åt vi gott kött på en restaurang i hotellbyn, görgott och inte alltför dyrt.

Under dagarna var vi sedan vid havet, åkte läskiga bussfärder runt kusten till en marknad i San Fernando, Puerto de Mogán och Las Palmas. Sista dagen åkte vi tjejer till Puerto Rico för att åka på delfinsafari, 6 euro kosta de men de var ingen garanti för att få se någon delfin. De gjorde vi inte heller men en flygfisk:P
En fin tur på havet fick vi i alla fall, varmt och guppigt! På hemvägen satt busschaufören och grinade hela vägen, stackarn, måste ha hänt nåt..kändes lite riskabelt att han körde då det var stup rakt ner i havet typ hela vägen..men de gick bra och vi kom fram till hotellet:)

Sen njöt vi av havet och poolen sista eftermiddagen. På kvällen gjorde vi oss iordning för att gå ut och äta, blev samma restaurang som första kvällen. Efter det skulle vi gå upp till rummen, då undra Robin om Hanna ville med till stranden en sväng. Detta hörde ju jag och självklart ville jag med! Ropade på resten av gänget som alla började gå mot stranden..Men vid hotellbaren var det underhållning så jag, Sara och Jojo stannade där. Tobbe gick efter dom andra, tills han förstod att dom kanske ville vara själva..Så vi satt och kolla på en tjej som spela gitarr och sjöng, och efter en lång stund kom Hanna och Robin tillbaka, väldigt glada, Sara började krama om dom och de berättade att de tänkt förlova sig:D Läs mer på Hannas blogg:
http://misstjota.blogg.se Mycket romantiskt:D

Midsommar firades på stranden med midsommarstång, dans och kransar:) Sen lagade vi mat på rummet med jordgubbar till efterrätt:)

Pubrundan:)

Glad över drinken eller nåt:P

Jojo och Sara sjunger "I will survive" på en karaokebar:)

Studenten!!

Så här glad var Jojo imorse:)

Champagnefrukost:

Vi gör iordning maten:

Nej nu ska vi snart till skolan och ta emot Jojo och Sara:) Sen blir de HC! Hoppas alla studenter får en riktigt härlig dag trots regnet:)

Student imorrn:)

Idag har det blivit storhandling med mamma, en sväng på stan med Jojo, sätta upp partytält med pappa och plocka blommor med farmor. Har fått ganska mycket gjort faktiskt men det är en del kvar, göra fruktfaten inför imorrn, duka, göra iordning studentgrejerna som ska hängas på mm.

Mammas fina fruktfat på min student:)

Sen måste man ju vara finklädd och ha kameran laddad inför utspringet, å va ja skulle vilja uppleva den dagen igen, en av dom lyckligaste dagarna i mitt liv! Att känna att man klarat av tre jobbiga men roliga år och äntligen få göra vad man vill!

Nu sitter Jojo och Sigrid i köket och pratar om morgondagen och ja hoppas dom kommer få en underbar dag trots regnet som väntas..men man vet aldrig, hoppas fortfarande på sol:)

Nej nu ska ja ner och göra tårta, sen ska vi hämta björkar:)

Städdag!

Imorrn blir de studenten för Jojo och alla andra då, hoppas hoppas att det blir någolunda bra väder, bara de inte regnar:( Vore himla otur i så fall, stämningen blir nog lika men ändå, man blir ännu gladare med lite sol:)

Idag blir det städa och packa, farmor kom igår så hon städar för fullt..ja sitter här..borde nog gå och hjälpa till lite..Men måste packa me, får väl bli på lördag.

De hade haft de superkul på balen igår iaf, bra de:) Bättre mat än vad vi fick också:P

Nej nu ska ja göra lite nytta här hemma!

Bal:)

Balen idag:
Jag tog ca 250 foton så här kommer några av dom:P

Semester!!

SEMESTER!!
Rhodos med Hanna 2008

En vecka till Gran Canaria:D

Om en vecka kanske vi sitter vid poolen med en drink i handen, gud va härligt de ska bli!! Längtar som bara den!:D Har packat det mesta, men ska sortera bort en del för väskan går inte att stänga..vore ju kul att köpa lite nytt där nere med:)

Igår åkte jag och Tobbe och grillade med hans kusin Rick och hans tjej, de blev korv med bröd vid Norra viken:) Gott gott!
Idag har jag och Jojo vart själva här hemma, inte städat ett dugg:P Mest solat, fikat och spelat kubb:P Gick en sväng på stan och kollade balfrisyrer hos Hadéa, där fanns visst jag på några bilder:P

Nej nu ska ja lägga mig i solen och läsa Gran Canaria boken och kolla ut va de finns för roliga saker att hitta på där nere:) Längtar!!!!!!!!!!!!!

Imorrn blir de bal för Johanna, ska sminka henne så ja hoppas de blir bra:P Provsminkade häromdagen så de borde väl bli hyffsat:P Blir städning inför studenten också..mindre kul men måste göras! Nej nu är ja sugen på blåbärpaj i solen, får nog baka de nu!

Helg i Åmål:)

Har vart hemma hela helgen, städat inför studenten och bara tagit de lugnt. Bakada kladdkakemuffins med kinapuffar med Jojo häromdagen, hur goda som hellst! Inte så bra för sockerberoendet men men..ska sluta me socker nu i veckan om de går, får väl se på de..

Igår åkte jag och Tobbe upp till Karlstad, gick på biltema och Rusta en sväng, innan vi åkte hem och stekte hamburgare och halloumi:)

Nu är han på intervju inför KY utbildningen som han vill gå till hösten, hoppas verkligen de går bra!! Sen blir de stan en sväng, ska handla lite grejer till mamma och växla pengar inför resan:) Åmål ikväll igen och städa..så vi drar nog på hemresan en stund:P

Balen på onsdag, måste ladda kameran så de blir lite bilder här!

Det är rea på IKEA med, de får vi nog kolla in! Inte för att ja måste ha nåt...men billigt är bra:P

Nej nu ska ja steka ägg till frukost!

Rhodos förra sommaren:

Tjejmiddag och klassfest:D

Torsdag förra veckan blev det utgång till Score, där vi åt god mat och tog en drink:) Sen gick några till Ankan men de flesta gick hem. Men de va en görkul kväll med nytt folk från Hannas klass och några till:)

Paulina, Emily och Jennie

Resten av gänget, typ alla heter Jenny:P

Cissi alltid lika glad:)

Hanna va också glad:P

På fredagen kom familjen hit, vi handlade lite på Bergvik och på kvällen hämtade vi Tobbe vid tåget och alla åkte ut och kollade vart ja ska jobba i sommar. Sen åkte vi till Möruddens camping på Hammarö för att fika och kolla solnedgången:) Efter det åkte vi till mig och kolade på Talang och fikade lite innan de åkte hem.

På lördagen var de klassfest:D Gjorde mig iordning hos Bettan och vi solade lite, sen blev de grillning och kubb med klassen:)

Rhoda, Emilia och Pernilla spelar kubb mot....

...Bettan, Emelie, Anna och mig:)

Glad Emilia:)

Vickan och Cissi:)

Björn är laddad för Blue Moon:)

Andreas sköter musiken

Sen blev de Blue Moon Bar, där va de superkul! Bättre än Nöjes tycker ja:P

På söndagen åkte jag och Therese till Skutberget och solade, badade och pluggade hela dagen, hur härligt som hellst!

På måndagen blev det Skutberget igen, då kom Emelie och Bettan en stund också:)

Till mat hade vi gjort sallad, baguett med brieost och dressing, mums!

På tisdagen blev det båtbussinvigning med Hanna och några i klassen, dåligt väder bara:(

Idag åker jag hem:D Ska vara hemma tills på söndag, då åker Tobbe och jag hit för han ska på en intervju på måndag:) Så då ska ja packa inför Gran Canaria samtidigt:)