Gran Canaria resan:)

Förra måndagen åkte vi då upp till Landvetter, tåget var över en timme sent så de blev mindre tid att spendera där. Men när vi kom fram åt vi lite, sen sov vi på sofforna som fanns. Runt tre på natten vaknade jag och då var Jojo borta, hittade henne storgråtandes nere vid inchekningen där hon pratade med pappa. Flygrädsla - inte bra. Ja gick och frågade i informationen om de fanns någon man kunde prata med där, men de fanns inte på natten..så de var bara att fråga en flygvärdinna som var påväg hem. Hon pratade lugnt med Jojo och sen gick allt bra:)

Fem timmars flygresa var väl inte jättekul, vi läste, sov, såg på film och åt, men tiden gick ändå väldigt segt..Men tillslut var vi framme och en buss väntade på att ta oss till hotellet. Utsikten under färden dit var inte den finaste, mest slitna hus och jordiga berg, inget grönt alls. Men vid hotellet var det som en liten oas med palmer, blommor och gräs. Poolen var härlig fast vi var oftast vid en annan pool som också hörde till fritidsresor. Vi packade upp och fgick ner till stranden där vi hängde hela dagen. På kvällen blev det en tur till Playa del Ingles, en stad tio minuter med buss. Där gick vi runt på strandpromenaden och handlade lite. På kvällen åt vi gott kött på en restaurang i hotellbyn, görgott och inte alltför dyrt.

Under dagarna var vi sedan vid havet, åkte läskiga bussfärder runt kusten till en marknad i San Fernando, Puerto de Mogán och Las Palmas. Sista dagen åkte vi tjejer till Puerto Rico för att åka på delfinsafari, 6 euro kosta de men de var ingen garanti för att få se någon delfin. De gjorde vi inte heller men en flygfisk:P
En fin tur på havet fick vi i alla fall, varmt och guppigt! På hemvägen satt busschaufören och grinade hela vägen, stackarn, måste ha hänt nåt..kändes lite riskabelt att han körde då det var stup rakt ner i havet typ hela vägen..men de gick bra och vi kom fram till hotellet:)

Sen njöt vi av havet och poolen sista eftermiddagen. På kvällen gjorde vi oss iordning för att gå ut och äta, blev samma restaurang som första kvällen. Efter det skulle vi gå upp till rummen, då undra Robin om Hanna ville med till stranden en sväng. Detta hörde ju jag och självklart ville jag med! Ropade på resten av gänget som alla började gå mot stranden..Men vid hotellbaren var det underhållning så jag, Sara och Jojo stannade där. Tobbe gick efter dom andra, tills han förstod att dom kanske ville vara själva..Så vi satt och kolla på en tjej som spela gitarr och sjöng, och efter en lång stund kom Hanna och Robin tillbaka, väldigt glada, Sara började krama om dom och de berättade att de tänkt förlova sig:D Läs mer på Hannas blogg:
http://misstjota.blogg.se Mycket romantiskt:D

Midsommar firades på stranden med midsommarstång, dans och kransar:) Sen lagade vi mat på rummet med jordgubbar till efterrätt:)

Pubrundan:)

Glad över drinken eller nåt:P

Jojo och Sara sjunger "I will survive" på en karaokebar:)

Postat av: Furis

Nice :D Ni verkade ha de gött iaf. Ni kanske inte bodde på samma hotell men på denna bilden 838043649943.jpg" rel="nofollow">http://mackanp.blogg.se/images/2009/100838043649943.jpg så badar ni i en pool som måste vara på det hotell vi bodde på :P Detta var 2002 om jag inte minns fel.

Och ja synen när man kommer med flygplanet är inte så tilldragande, turkiet lider av detta med xD

2009-06-26 @ 19:13:24

Fel länk:

838043649943.jpg" rel="nofollow">http://mackanp.blogg.se/images/2009/100838043649943.jpg denna bilden var det

2009-06-26 @ 19:15:15
Postat av: Furis

Lol länken vill inte fungera, testar igen xD

Postat av: Micha

Ja vi badade mest på ett hotell som hette Orchidea eller nåt sånt, som hade större pool än vårat:P Så de kanske va där du bodde då? Haha jaa de såg inte ut som vi tänkt oss när vi åkte bussen, men de blev allt bättre. Skulle vilja se mer av ön bara, men de va väldigt fint där vi var:)