Jobb och 20års firande

Jobbade kvällen igår å dagen idag, imorrn å på fredag:) Så lite pengar blir de allt, behövs inför resan, de börjar kosta en del..men de e de värt:P Så slutade nio igår å efter de åkte ja å hanna te Cissi som fyllde 20:) Åt lite tårta å satt å pratade te halv tolv:)

Har nyss bakat dumlekakor me jojo, mums!! Skulle ju inte äta godis på veckorna, men detta ä'r kakor som nu bara råkar innehålla dumle å nobless;P
Imorrn blir de vaccination me den andra twinrixsprutan, sen ska ja väl va nog skyddad inför resan:)

Lön idag me, jippie:D
Å min norska arbetsgivare skulle skicka alla papper innan helgen sa hon, vi får väl se på de...

Vi å nån kändis på Madame Toussauds:P

Slalomhelg:)

I lördags åkte familjen te Hovfjället för att för första( å antagligen sista) gången för iår. Solen sken från en klarblå himmel och det var mycke snö i backarna:) En kanondag alltså, synd att man var ganska förkyld bara..mamma rammla i första backen å låg å gapskratta i typ en kvart innan vi fick upp henne på skidorna igen;P Sen åkte vi till farmor och åt mat, kollade på melodifestivalen( Patrik åkte ut, kan inte fatta de!!:( )

sen planerade ja å farmor packningen. Ja skrev typ två A4 sidor me grejer som ja ska ha me, medan farmor kom å visa en pytteryggsäck som hon tydligen ska ha allt sitt i..får typ plats en tröja å ett par byxor..ja ska ha värsta stora ryggsäcken å en liten ryggsäck me all mat..å pappa bryter ju ganska mycke från backpackerlooken-han ska ha rullväska den svikaren!! Men men de spelar väl inte så stor roll egentligen..

Så nu har ja skrivit en liten guide över de två första städerna, Tallin och Moskva, som vi har en dag vardera att spendera..så lite bra fraser och några sevärdheter hinner man ju me:) Ett chokladmuseum i Tallin måste ja till, fatta va kul!! I Moskva är de väl mest Kreml ja vill se, känner att efter filmen ja å larsson tvingades se på filmkunskapen om ryssland så känns de som ett  ganska tråkigt å grått land..hoppas de är bättre än de verkar!

Imorrn fyller Cissi 20:D

Dagens outfit..

..är rosa pyjamas me hjärtan å en lila snobben-morronrock som är för liten, nyduschat ruffsigt hår som står åt alla håll och..ja de va väl de..ska ja va ärlig tycker ja de e lite fånigt me dagens outfit, ja menar alla som har de är ju uppklädda som om dom skylle på party direkt liksom..vart tog jeansen vägen?? en snygg t-shirt med linne?? nej nu är de leggins, kjolar, långa tröjor å stövlar som gäller, å ja säger inte att de e fult-tycker tvärtom att de e riktigt snyggt, men ändå..stör mig lite bara..visst kan de va kul å inspireras ibland men ändå..har lite delade meningar om de där tror ja...

nej nu ska ja sluta störa mig å kolla på film, tobbe skulle komma hit me massa godis sen me:D de tycker ja ja förtjänar när ja haft godisuppehåll sen i onsdags! låter kanske inte så länge men för mig känns de som en eeeevighet!!

Ryskt visum:)

Japp, imorse åkte ja å pappa me 7 tåget te Gbg för att fixa det ryska visumet, det svåraste av dom alla med andra ord..resebyrån hade skickat expressbrev till ett postkontor i gbg där ja hämtade ut visumsupport och voucher, som vi var tvugna att ha när vi sökte. Sen skyndade vi oss att hämta farmors visum hos kinesiska ambassaden, hoppade på spårvagnen och åkte till ryska ambassaden, som naturligtvis öppnade tio, så vi hängde vi grinden till de öppnade, tillsammans med en rysk tant, en rysk barnfamilj å tre affärssnubbar..alla skyndade in för att komma först, men vi hamnade väl trea tror ja, efter de ryska typerna. Å de tog tid!!
Först stog tanten å stre me gubbarna på ambassaden jättelänge på ryska, verkade väl inte gå sådär superbra..när hon äntligen var klar kom barnfamiljen och även dom tjaffsade me gubbarna där inne om en massa saker å ringde å grejade, så vi blev lite nervösa att de inte skulle gå så lätt..
men när de va våran tur så va dom trevliga och undrade vad vi ville, och pappa visade den snabba kartskissen vi ritat ihop för att förklara resan..och de två gubbarna stog å diskuterade å pekade på ryska å sen kom en tant å blev intresserad å lyssnade å vi stog där å väntade å höll tummarna..å sen gick de fint, vi lämnade in alla papper, fick ett kvitto, ställde oss i nästa kö till kassan för att få ett inbetalningskort som skulle betalas in samma dag och sen skulle vi tillbaka med kvitto..dåligt system måste ja säga!! Så vi fick skynda oss till banken som (som tur var) låg mitt emot konsulatet, betala in visumkostnaden och tillbaka med kvitto..Då var klockan elva och tåget gick 11.07, inte en chans med andra ord..så de blev fyra timmar på ett café vid stationen eftersom pappa jobbade å ja inte ville gå i affärer..åkte me tretåget hem å nu försöker vi få in tv4 så vi kan se let´s dance, men de verkar inte bli så:(

Hovfjället med familjen imorrn:D Hoppas på mycke snö!!

Telefonkö...

sitter just nu i telefonkö till postkontoret i gbg..är nr 11,lite segt..ska fråga vart man kan skicka Poste Restante i Göteborg, så att vi kan hämta ut brevet imorrn när vi ska söka visumet..sen ska ja ringa resebyrån å krångla å sen farmor å sen ner te banken och betala och sen maila kvittot på betalningen till resebyrån..suck!
Ordna aldrig en resa till Ryssland på egen hand!!

Grey´s:)

Ååå så spännande varje gång!!:) Efter Grey´s planerade ja å pappa visumen te Ryssland, så ja ska ringa runt till resebyrån, posten i gbg, farmor å nåt mer imorrn för å ordna så att vi kan åka te gbg på fredag och ordna visumen..får väl se hur de går;P Börjar kännas lite segt å ordna allt själva måste ja erkänna, men de tycker ju inte pappa..
Skriver me hanna på msn nu, ska väl snart ta å sova:)

Sockerfri dag:)

Har lyckats med min sockerfria dag än så länge:P Såg en romerska bågar ask förut å den va ganska lockande måste ja erkänna!! Men nej, gick ner å gjorde en nyttig smoothie i stället:) Så nu ska ja försöka hålla mig utan socker under veckorna:) (eller :( egentligen men men)

Grey´s snart:D:D

Londonbilder:)

Nu kommer lite fortsättning på londonresan:P
Fredag: Tåget från Åmål till Göteborg sju, kom fram nio och då var det raka vägen till Kinas konsulat för att få mitt visum, under tiden när vi väntade så åt vi lite mat och växlade in pengar. Sen tog vi flygbussen till GCA, där vi hamnade typ längst bak i incheckningskön, men men vi fick sitta bredvid varandra ändå:) Flygresan gick bra, Tobbe tyckte de va jättekul å flyga(då de va första gången).
Landade ca fem på eftermidagen och tog bussen in till London Victoria Station. Gick till vandrarhemmet som var ganska frächt, bättre än de sist gång em drag å lortiga lakan:P Åt lite smörgås å lämnade alla grejer, tog med kameran och gick mot Big Ben. Tog foton på Big Ben, London Eye, gick från London Eye mot Trafalgar Squarre, där ja tänkte köpa en bok om Transibiriska men väntade(och glömde sen bort de), sen gick vi mot Piccadilly Circus, in i China Town och sen ett kvarter in i Soho. Men dör va de lite skumt, stog typ horor i gathören, två killar gav tobbe en lapp där det stog gratis inträde te en gayklubb, å sen va de en tant som försökte få in honom till en strippklubb..så vi gick snabbt ifrån det området!! Åt lite på McD innan vi trötta tog bussen tillbaka till rummet.
London Eye

Chinatown

Lördag: Gick upp nio och åt lite medhavd frukost( bröd å mjukost på tub) å sen gick vi ut på stan mot Harrods, men gick lite fel och hamnade på en mysig marknad på Kings Road. Köpte nån nougatbulle och frågade om vägen, tillslut kom vi rätt:P Spenderade en kvart inne på Harrods innan vi gick vidare mot Hyde Park, där vi fikade me ägg baguette. Tog kort på den här söta ekorren som var halvtam:P image166
Sen tog vi bussen vidare mot London Eye:)De var görlång kö till biljetterna å sen ännu längre kö till själva åkturen, men vi köpte varsin varn paninni å stog å väntade, de va iaf sol så de va ganska varmt:) Efter det varvet gick vi längs Themsen å kollade på levande statyer:P Sen tog vi bussen mot Brixton(trodde vi) för där finns de massa billiga affärer:) Men efter en halvtimme insåg vi att de va fel buss, så vi åkte till slutstatioen och gick av där, köpte choklad å frågade en trafikvakt om vilken buss vi skulle ta tillbaka:P Tänkte gå tillbaka till rummet och vila lite, för att sen gå ut och ta en öl på nån pub, men efter två dagars promenerande somnade vi typ sju, vaknade elva och orkade inte gå ut, så de blev tidigt upp på söndagen i stället:)
Söndag: Tio tog vi bussen till Camden Market först, där det fanns fullt med marknadsstånd och små affärer. image169Gick först in i ett litet stånd me väskor, smycken å hudgrejer, och efter en liten stund kommer en tjej å drar mig till hennes stånd å lägger salt i mina händer..de ska ja skrubba in å står där å skrubbar, sen får tobbe likadant å vi står där som två fån å tvättar händerne me salt..å hon står å babblar om vilken underbar produkt det är och vad torra händer vi har och at vi absolut behöver köpa detta salt från döda havet..400 kostar det bara. Å ja sa Vi kan fundera på de och komma tillbaka senare, å hon blir värsta grinig å undrar varför?? sen står hon i en kvart till och säger varför vi ska köpa det och va billigt de är jämfört me skräpprodukter från affären bredvid..tillslut lyckas vi smita därifrån..Gick till ett stånd med jackor och jag kollade på en röd kappa, då kommer han som jobbar där å börjar tjata på mig att prova den å så gjorde ja det, å den passade ju perfekt enligt honom!! Visst den va fin men ja har en jacka som ja använder å ville mer bara kolla runt lite, men nej då, den ska du ha, du får den för 500 först..nej sa ja då sjönk de till 400..tvekade lite och stog å funderade..när ja sa at ja ville vänta och fundera så gick han ner till 350, visst de e billigt för en jacka men tillslut smög vi därifrån, gillar inte riktigt när man känner sig tvingad å köpa..Hittade ett stånd me gummistövlar som var söta:Pimage170

Sen åkte vi tillbaka till Victoria Street och sen mot Brixton. Där hittade ja två söta väskor som och Tobbe köpte skor:P Sen åkte vi tillbaka mot Madame Toussaude där vi gick i några timmar. Efter det åt vi på en italienska restaurang på Oxford Street. Åkte till rummet för att sova sista natten, men de va nån i rummet bredvid som rökte hela natten, det stank i hela vårt rum, usch! Sen va de nån ovanför oss som måste vart ganska tung för de knakade så fort den rörde sig..
Måndag: Sista dagen och vi checkade ut tio, sen gick vi mot National History Museum, där vi hamnade efter två timmar, gick lite fel men de va mysiga kvarter:P Gick runt på museet någon timme, men de va görtrångt å så mycke folk så vi gick därifrån fort, men de va coolt me alla dinosar:P Tog bussen till Oxford Street där vi spenderade dagen med att gå i affärer och äta lite:P Sen blev de uteliggarkväll men de skrev ja om i förra inlägget så de får räcka:P Lite bilder:

Världens dyraste bil tror ja de va, Lamborgini eller nåt hette den:P

Foppa-stövlar:P
Dinosaurie:p

Big Ben
Mmmm vaniljkaka:)

Londonresan:)

Igår kom vi hem från London:( ville vara kvar men de går ju inte..har haft de underbart alla dager utom sista kvällen, då vi missa bussen..åt på en restaurang på statinen innan vi skulle gå å ta bussen till flyget halv elva, men sen när vi gick dit va ja absolut tvungen å gå på toa, å den på stationen fungerade inte så vi fick halvspringa mot coach stationen som låg i kvarteret bredvid, å där fanns de som tur va en toa..detta gjorde att ja försenade oss lite men de va ju lugnt eftersom de skulle gå bussar varje halvtimma..men kom de nå`? nej.. så vi stog där vid hållplatsen å väntade å väntade, sen fråga ja en annan busschaffis å han sa att vi skulle stå på ett annat ställe, så då sprang vi dit me alla väskor, men ingen buss där heller..så ja fråga typ tio olika bussar om hjälp men alla sa att de skulle kiomma varje haövtimme, men nej då, ingen buss i sikte...så tillslut, efter typ två timmar i kylan, gick vi å kollade om de gick nåt tåg i stället, men då va hela stationen igenbommad å stängd..så vi fick hänga där ute i kylan å vänta..la ut en stor handduk som vi satt på å försökte hålla värmen genom å stå å stampa typ..sen kom de nån skummis å vilje sälja knark te tobbe så vi förflyttade oss till ett annat ställe å hängde där till bussen till slut kom, kvart i tre...gissa om vi va trötta å kalla??!

Nej ja ska leta upp den bärbara datorn för de här tangentbordet låter nåt fruktansvärt! så ska ja fp in lite bilder oxå:)

London idag:D

Har nyss åte frukost, så nu ska mamma snart köra ner oss til tåget som går 07.07, där ska ja sova!!
I Göteborg blir de full fart, me visumfixning till Kina, växla pengar och äta:)

Sen flyger vi 15.20 från Säve:D

Skiver mer på tisdag när vi komme hem!

Ny design:P

nu har ja fått lite ordning på designen, men själva de översta blev väldigt rött nu, får försöka ändra på de..om man orkar nån dag;P Men rött passar ju bra dagen till ära:)

Nej nu ska ja äta choklad(fick av mamma:) och mysa i soffan!

Mitt foto kom me som läsarbilden i PD idag me:P så ja kommer få en trisslott:)

Packning:)

Har nyss packat klart de sista, får väl bli en snabbkoll ikväll bara..ringde å prata me kinesiska konsulatet i Göteborg förut, så nu ska ja dit imorrn vid nio å söka visum till mig och farmor..hoppas de inte krånglar för ja måste ju ha mitt pass på flyget:S Men men de ska nog lösa sig!

Har nyss vart på stan me mamma å jojo, vart på banken å bibblan, ska ner å handla lite till imorrn sen.

Nu ska ja se på Grey´s:D

Sockerberoende..

jaa..skulle ju sluta me de idag, å hur gick de? Jo-jobbade 8-12 å under den tiden hann ja äta kakor när vi fikade, glass som en jobbarkompis köpt me, godis som en gamling bjöd på, å så skulle ja ha ätit en bulle som en tants "beundrare" bakat i måndags..De va nämligen så att ja va inne å prata me dom då å han berätta att han skulle baka bullar å bjuda på på tisdagen..å då skoja ja å sa att ja älskar bullar(inget skämt dock, de stämmer ju..) å att de va synd att ja inte jobbade förrän på torsdagren..då sa han att han skulle spara å frysa in te mej;P å imorse när ja kom sa personalen att de fanns en påse bullar me mitt namn i frysen, som han stolt hade sparat;P Men glömsk som ja e glömde ja ju äta dom..aja de står sig ju länge i frysen:)

Nej solen skiner å här sitter ja..får ta mej en sväng me jojo eller nån som är hemma:P
Kort från mobilen

Glad alla <3 dag!!

Imorrn blir de London:D

Designproblem..

förstår inte hur ja ska kunna få en bra design på min blogg..har gjort en bild i photoshop som ja vill ha men får ju inte in den..aja finns ju värre problem i världen än de..

Vårbilder:)

Nu har ja å hanna vart ute å gått i tre timmar, såå härligt väder!! Behöver ju bara ha på sig en fliströja:) Gick runt stan, Örnäs, bort till returen och genom örnässkogen förbi scoutstugan och sen fikade vi på XO innan vi gick hemmåt. Har tagir en massa bilder nu, ska skicka in några till pd:s läsarbild har ja tänkt:P
Pratade lite om sockerberoende, och det är jag!!! Så handlade vindruvor å en paprika å ska nu försöka sluta med allt vad socker heter!! Eller ja i måttliga mängder..typ godis, bullar, fika och chips..får försöka köra me frukt å grönt..inte lika gott men nyttigare:P
Gott men onyttigt;P

Lite vårbilder från Åmål:

©Michaela Person

Sooool:D

Å va härligt väder det är idag!! Ska ringa kinas konsulat igen, sen blir de promenad:) Tänkte ta lite vårkort som man kan skicka in till PD:s läsarbild:P Ska försöka dra med mig hanna på en promenad te returen:P vill köpa lite begagnade böcker inför resan..

Nej nu ska ja skala potatis å byta om för promenad:)

Alla <3 dag imorrn me, inte så värst speciell, tycker det är lite fånigt me en speciell dag då man ska köpa mängder med choklad, blommor, hjärtan, kort mm..speciellt de blir då liksom:P som om det var enda dagen på året man ska visa att man tycker om nära och kära..nej, fånigt med andra ord, kommer inte firas något speciellt. Möjligen att ja provar att baka nåt i min nya hjärtform till familjen:)

London om tre dagar:D

På fredag kl 7 åker ja å tobbe tåget te göteborg, å sen går flygbussen ett å flyget halv fyra:D

Nu håller ja på å lagar stuvade makaroner å köttfärsås, kanske inte så god blandning men kände för stuvade makaroner idag:P

Ikväll blir de friskis, de kommer en kille som ska leda så de blir skoj:P

Iår blev de jobb 13-21, å på torsdag 8-12, så lite blir de allt, men skulle vilja ha lite mer..

Har iaf sökt lite sommarjobb idag:)

Promenad å present:)

Nu ska ja å hanna gå en sväng te stan, ja ska köpa en liten present te tobbe:) Men vi sa att vi köper inte så mycke, eftersom vi ska te london om exakt en vecka:D Så vi sparar pengarna tills dess, så kanska man kan ha råd att äta på nån restaurang nån dag:)image156
London för två år sedan:D

Ryskt visum= OMÖJLIGT!!

Åååå ja blir så trött, idag är de tredje gången ja pratar me ryska ambassaden om visum för både dit- å hemresan..men dom kan ju typ ingen engelska å va ganska korta i svaren, typ yes eller no..så de va lite svårt för mig att försöka formulera varenda fråga så att dom kunde svara just yes eller no...
Det går tydligen inte att fixa visum i Sverige om man ska åka hem genom Ryssland..utan de får man fixa på ryska ambassaden i Peking och det tar minst 7 arbetsdagar...kul att låta dom ha passet när vi åker runt i kina liksom..Å dessutom måsta vi ha passet för att kunna ordna inresetillstånd till Tibet..så vi får väl se när och hur vi kommer tillbaka till Sverige..kanske hamnar i nån förort i Kazackstan,vem vet..nej usch hemska tanke!!

Idag firar vi ett år<3 Ska bli bjuden på fläskfilé, bakad potatis och bearnaisesås. Vinet ordnar ja:P

Älskar dig<3

Imorrn blir de party i Karlstad, ska bli så kul å träffa edarna å de andra:D

Detta gänget blir de imorrn:) Oj min klänning va kortast:S

Vår:)

ååå va härligt väder de va idag, sol å blå himmel:D Så först var ja å hanna ute å gick i två timmar, sen gick ja me tobbe, så idag har de blivit mycke frisk luft:) Ska nog på friskis ikväll me:)

Ett år imorrn, älskar dig Tobbe<3

Neeeej!!

ORKA!!! ja har råkat byta stilmall, ja som äntligen hade fått en design ja tyckte va bra.....suck!!! jaja har bara mig själv att skylla, så går de när man ska prova saker..så nu får den se ut såhär tills ja orkar å fattar hur ja ska ändra den..

Bilder från 20års-festen:)

Nu har vi mailat resebyrån om biljetterna till Mongoliet, resten ska vi försöka fixa själva:P Får väl se hur de går:P
Har packat inför London igår me, så de ska nog gå med en gemensam väska och handbagage:P Tobbe får INTE packa me mycke:P Stackarn..men men kommer nog handla en del där så de e bara onödigt att ta me en massa kläder som man ändå inte kommer använda..

Nej nu kommer lite bilder från 20-årsfesten:
Tobbes fina och goda tårta:)

Först på plats-Andrea:)

Paket:D

Välkomstdrinken:)
Party!!

Karaoke:P

Semlor idag:)

Mums!! Ska försöka mig på att göra egna semlor, får se hur de blir:P Jobbade 7-16 igår, skönt me lite jobb igen, har vart en lugn vecka!! Men firade 20årsdagen i lördags, jättekul:D Har fått presentkort på  massage, drinkglas, italiensk kokbok, blommor, ljuslyktor, scrapbookinggrejer, pengar mm:D

Nu har vi äntligen börjat ta tag i resan, visum till Mongoliet håller på att fixas, hoppas ja hinner få passet innan London nästa vecka..

Nej nu ska ja göra korvstroganof å ris:)

20 år idag:D:D

var bara tvungen å skriva att ja fyller 20 idag:D aldrig mer tonåring:P

Hinner inte skriva mer, försöker fixa visum till fyra länder, men de går inte utan biljetter, så vi försöker få biljetter men de går inge vidare en söndag..

Har haft en superbra födelsedag iaf, me fest igår å släkt idag:D

Tack alla underbara<3

En dag kvar:D

Tills ja fyller 20:D Börjar faktiskt kännas riktigt kul nu:) Brukar inte kännas så speciellt när man fyller år längre, inte som när man var liten, men 20 känns faktiskt speciellt:D De e de ju oxå, får ju faktiskt gå på systemet;P Haha inte för att ja är alkoholist men de blir kul att kunna gå dit iaf:P

Idag blir de städning, igår gjorde ja en maräng å daimtårta, hoppas den smarar bra efter en natt i frysen;P

N'sta gång jag skriver kanske jag är 20!! DE NI:P

20-år!!:)

Om två dar:P

Nu har ja storstädat här hemma å handlat en massa me mamma, inför morgondagen:) Sen har ja vart å tagit visum-kort..å hos försäkringskassan men där går de ju ganska trögt!! Har ringt fler ambassader idag me, segt!! Å alla kan ju såå dålig engelska!! Men ja tror ja fatta rätt..

Nej nu ska ja städa rummet å sen blir de Lets dance:)