Londonbilder:)

Nu kommer lite fortsättning på londonresan:P
Fredag: Tåget från Åmål till Göteborg sju, kom fram nio och då var det raka vägen till Kinas konsulat för att få mitt visum, under tiden när vi väntade så åt vi lite mat och växlade in pengar. Sen tog vi flygbussen till GCA, där vi hamnade typ längst bak i incheckningskön, men men vi fick sitta bredvid varandra ändå:) Flygresan gick bra, Tobbe tyckte de va jättekul å flyga(då de va första gången).
Landade ca fem på eftermidagen och tog bussen in till London Victoria Station. Gick till vandrarhemmet som var ganska frächt, bättre än de sist gång em drag å lortiga lakan:P Åt lite smörgås å lämnade alla grejer, tog med kameran och gick mot Big Ben. Tog foton på Big Ben, London Eye, gick från London Eye mot Trafalgar Squarre, där ja tänkte köpa en bok om Transibiriska men väntade(och glömde sen bort de), sen gick vi mot Piccadilly Circus, in i China Town och sen ett kvarter in i Soho. Men dör va de lite skumt, stog typ horor i gathören, två killar gav tobbe en lapp där det stog gratis inträde te en gayklubb, å sen va de en tant som försökte få in honom till en strippklubb..så vi gick snabbt ifrån det området!! Åt lite på McD innan vi trötta tog bussen tillbaka till rummet.
London Eye

Chinatown

Lördag: Gick upp nio och åt lite medhavd frukost( bröd å mjukost på tub) å sen gick vi ut på stan mot Harrods, men gick lite fel och hamnade på en mysig marknad på Kings Road. Köpte nån nougatbulle och frågade om vägen, tillslut kom vi rätt:P Spenderade en kvart inne på Harrods innan vi gick vidare mot Hyde Park, där vi fikade me ägg baguette. Tog kort på den här söta ekorren som var halvtam:P image166
Sen tog vi bussen vidare mot London Eye:)De var görlång kö till biljetterna å sen ännu längre kö till själva åkturen, men vi köpte varsin varn paninni å stog å väntade, de va iaf sol så de va ganska varmt:) Efter det varvet gick vi längs Themsen å kollade på levande statyer:P Sen tog vi bussen mot Brixton(trodde vi) för där finns de massa billiga affärer:) Men efter en halvtimme insåg vi att de va fel buss, så vi åkte till slutstatioen och gick av där, köpte choklad å frågade en trafikvakt om vilken buss vi skulle ta tillbaka:P Tänkte gå tillbaka till rummet och vila lite, för att sen gå ut och ta en öl på nån pub, men efter två dagars promenerande somnade vi typ sju, vaknade elva och orkade inte gå ut, så de blev tidigt upp på söndagen i stället:)
Söndag: Tio tog vi bussen till Camden Market först, där det fanns fullt med marknadsstånd och små affärer. image169Gick först in i ett litet stånd me väskor, smycken å hudgrejer, och efter en liten stund kommer en tjej å drar mig till hennes stånd å lägger salt i mina händer..de ska ja skrubba in å står där å skrubbar, sen får tobbe likadant å vi står där som två fån å tvättar händerne me salt..å hon står å babblar om vilken underbar produkt det är och vad torra händer vi har och at vi absolut behöver köpa detta salt från döda havet..400 kostar det bara. Å ja sa Vi kan fundera på de och komma tillbaka senare, å hon blir värsta grinig å undrar varför?? sen står hon i en kvart till och säger varför vi ska köpa det och va billigt de är jämfört me skräpprodukter från affären bredvid..tillslut lyckas vi smita därifrån..Gick till ett stånd med jackor och jag kollade på en röd kappa, då kommer han som jobbar där å börjar tjata på mig att prova den å så gjorde ja det, å den passade ju perfekt enligt honom!! Visst den va fin men ja har en jacka som ja använder å ville mer bara kolla runt lite, men nej då, den ska du ha, du får den för 500 först..nej sa ja då sjönk de till 400..tvekade lite och stog å funderade..när ja sa at ja ville vänta och fundera så gick han ner till 350, visst de e billigt för en jacka men tillslut smög vi därifrån, gillar inte riktigt när man känner sig tvingad å köpa..Hittade ett stånd me gummistövlar som var söta:Pimage170

Sen åkte vi tillbaka till Victoria Street och sen mot Brixton. Där hittade ja två söta väskor som och Tobbe köpte skor:P Sen åkte vi tillbaka mot Madame Toussaude där vi gick i några timmar. Efter det åt vi på en italienska restaurang på Oxford Street. Åkte till rummet för att sova sista natten, men de va nån i rummet bredvid som rökte hela natten, det stank i hela vårt rum, usch! Sen va de nån ovanför oss som måste vart ganska tung för de knakade så fort den rörde sig..
Måndag: Sista dagen och vi checkade ut tio, sen gick vi mot National History Museum, där vi hamnade efter två timmar, gick lite fel men de va mysiga kvarter:P Gick runt på museet någon timme, men de va görtrångt å så mycke folk så vi gick därifrån fort, men de va coolt me alla dinosar:P Tog bussen till Oxford Street där vi spenderade dagen med att gå i affärer och äta lite:P Sen blev de uteliggarkväll men de skrev ja om i förra inlägget så de får räcka:P Lite bilder:

Världens dyraste bil tror ja de va, Lamborgini eller nåt hette den:P