Uppdatering..

Förra måndagen ringde Jojo på kvällen och sa att morfar hade ramlat ihop hemma och att dom var påväg till akuten i Karlstad. Jag blev livrädd och ringde Tobbe och Hanna som kom och sen åkte vi till akuten. Hann dit före familjen så vi fick möta mormor och morfar och han såg ganska pigg ut som tur var. Men han hade vart svag på ena sidan så de skulle undersöka honom, men detta tog ju sin lilla tid..de tog 3 timmar innan han fick ett rum, innan de låg han på en säng i korridoren. Sen kom inte doktorn förrän 4 och då fick han röntgas. Men allt gick bra som tur var, det var en liten propp som hade försvunnit av sig själv. Men usch va man blir rädd när det händer nåt sånt, man vet ju aldrig vad som kan hända..:(

Idag tar jag en paus i tentaplugget, ska snart åka till bibblan där vi har bokat ett rum, så då blir de frågelåda:P Förra onsdagen var det International Night, som blev en riktigt lyckad kväll:) Över 100 utbytesstudenter och faddrar kom med egenlagad mat och efterrätter och fyllde upp hela café Gläntan. Vi hade dukat upp långbord där varje land fick dekorera och servera son mat, och vi i ISAK hade en tävling om bästa dekorerade bord, bästa huvudrätt och bästa förrätt, så det var bara att smaka på allt. Alla hade gjort så fina dekorationer och maten var supergod (och lite speciell:P) så det var svårt att avgöra. Men det blev en lyckad kväll och våra svenska gräddtårtor var populära:)

I helgen var mamma här fredag till lördag, mysigt:) Jag gjorde tacopaj sen såg vi Idol. På lördagen kom Jojo hit och vi åkte till Bergvik alla tre. På kvällen blev det vinkväll hos Hanna med Therese, Cissi och några i hannas klass. Vi lagade tacos, såg Robinsson och drack vin, mysigt:)

Söndagen spenderades i sjukdomarnas värld...tog en paus och åt tacorester hos Hanna och såg Grey´s reprisen:)
I måndags kväll var det födelsedagsmiddag för Despo, våran tjej från Cypern. Hon och Irini hade lagat görgod mat från Cypern, friterade köttbullar, tzasiki, pita med halloumi, greksallad mm. Vi var ca 20 gäster från olika länder och alla är så trevliga och glada:) Av oss fick hon kokosbollar och ett halsband:)

Denna veckan består av: PLUGG! skyltsöndag i Karlstad eller Åmål? Tentan är på måndag så de lutar åt Karlstad..

Nej nu ska ja plugga lite mer..

Fredagsmys

Igår blev det Idol - och spelkväll här med några tjejer från klassen, Hanna och Cissi:) Supermysigt!! Åt grönsaker, chips, dipp, godis och kladdkaka:) På slutet blev det bara järngänget kvar så vi kollade gamla foton från gamla goda tider när vi var i London, festade i Säffle och campade på Gotland:) Halv fyra gick dom hem och ja sov som en stock fram tills elva.

Fyra åker jag hem till Åmål, mamma fyllde år i tisdags så vi ska fira henne:) Skönt att vara hemma ett tag, det var några veckor sedan sist.

På onsdag ska vi ordna International Night för utbytesstudenterna, himla mycket att ordna men vi får hoppas att det blir en bra kväll ändå!

Tallinkryssningen var så himla kul!! På slndag morgon vid nio åkte Emelie och jag med buss mot Stockholm, väl framme gick vi till Gamla Stan och åt mat. Fyra tog vi tunnelbanan mot Värtahamnen där färjan skulle gå ifrån och det var en lång karavan av studenter som gick från tunnelbanan mot båten. När vi kom fram var det knökfullt i folk och vi ställde oss bland de andra faddrarna för att vänta på biljetterna. Sen gick vi på båten och vi fick enn de lux hytt längst upp med ett stort fönster, soffa, dubbelsäng, TV, gratis champagne, öl och frukt:) Sov en stund och gjorde oss iordning för middagen på kvällen, som vi och alla faddrar blev bjudna på:) 3 rätters med fläskfilé och efterrättsbuffe och vin, inte fel! Sen fick vi drinkbiljetter och frukostbiljetter så vi kände oss nästan som kändisar:P

Förfestade med faddrar och studenter och dansade tills tre:)

Måndagen spenderades i Tallin några timmar, vi tog lite kort och köpte hamburgare, sen gick vi till hytten och sov:P Möte med faddrarna vid sex och sedan middagsbuffé:) Förfest och dans tills halv fem, sen sov vi riktigt gott!

Tisdagen: Kom till Stockholm tio, åt lite frukost på båten och gick sen sakta mot tunnelbanan, ganska bakis och illamående...åkte till Gamla stan där vi hittade en restaurang som vi hängde på i 4 timmar, pratade, åt och läste:P

Sen blev det tåget hem, där vi mest sov!

Här kommer bilder:

Ena dansgolvet

Dans med påsar....skumt!

Roliga blomlådor:P

Förfest 2, med arrangören Kristoffer och andra faddrar:)

Utbytesstudenter från Karlstad

Imorrn åker jag och Emelie till Tallin:D Bussen från Karlstad går 09.00 och är framme 13.00, sen har vi några timmar i Stockholm innan vi ska lyckas hitta rätt hamn som färjan går från..får väl se hur de går:P Ska bli väldigt skönt med minisemester efter all tenta stress!!

Annars har veckorna bestått av plugg, träning, Halloweenfest, inflyttningsfest, bakning, snöfallstittande från fönstret, filmmys, tacokväll mm. Igår blev det en lugn hemmakväll framför tv:n hos Tobbe, och jag gjorde blåbärspaj:D

Idag har jag packat, gått en promenad med Hanna, försökt klippa håret på mig själv= får nog ha håret uppsatt ett tag så man inte ser hur ojämt det är. Ska strax ta bussen till Cissi och sen ska vi hälsa på goa sandra som är här och hälsar på:D

Nej nu får ja sticka till bussen, får bli tidigt i säng idag så jag inte missar bussen imorrn!