Utgång:D

Har jobbat sista dagen idag, skönt!! Sen blev de plugg med Therese en stund och sen sova en snabbis, nu väntar ja på Hanna för vi ska till stan och ut och äta med några andra:) Ska bli görkul, å efter en dag me spöregn är de nu blå himmel och perfekt väder för att sitta med en drink på en uteservering:D

Gryning i Karlstad

Japp, då va man uppe tidigt idag då, gick upp vid fem och har haft riktigt gott om tid:) Så nu ska jag strax cykla mot Hammarö, fick en förklaring på skillnaden mellan Hammarö och Skoghall igår, då de tydligen inte alls va samma sak:P Blåser typ storm ute så vi får se om de går trögt att cykla, bäst att vara i tid.

Sen kommer rörmockaren och fixar mitt badkar, skönt att slippa greja med det själv:P Sen blir de plugg med Therese.

Snart helg= Klassfest:D

Och på fredag kommer nog mamma och Jojo så ska vi shoppa lite:)

Nej nu ska ja cykla!

Helg i stugan:)

Eurovisionkväll här förra lördagen:

Grillning på söndagen:

I onsdags blev jag och Therese klara med arbetet som skulle in igår, så vi fick långhelg:) Tobbe kom hit på kvällen och vi såg på film. På torsdagen gick vi en sväng på stan och köpte solglasögon, det blev pilotglasögon med spegelglas, som tydligen bara jag och Cissi tycker är snyggt:P

Sen åt vi mat på Cafe Royal, bakpotatis ed kycklingröra för mej och focaccia med rostbiff för Tobbe, supergott i värmen:)

När vi kom hem packade vi ner lite dricka, tidningar, solkräm och filtar och promenerade ner till parken i änden av gatan och solade och hade de gött:)

Snygg i nya brillor:)

Halv åtta tog vi tåget mot farmor och mötte upp pappa i Kil. Det blev dubbeldeckare mellan Arvika och Charlottenberg för de va nåt tåg som hade spårat ur. När vi kom fram väntade farmor och sen körde vi raka vägen mot stugan. Det blev grillning direkt och vi hade det mysigt inne i storstugan för de va allt ganska kallt ute.

På fredagen  var det molnigt och lite regn, men jag och Tobbe följde med farmor till affären, och det var en liten marknad (liten= 3 stånd och korv med bröd) Handlade bullar och åkte tillbaka. Det var så tråkigt att sitta inne i stugan så jag och Tobbe fick för oss att vi skulle börja bygga en flotte av våran gamla brygga, så vi snickrade staket och ett litet bord. Det blev grillning på kvällen igen:) Jag och pappa tog oss en kanottur till ön och kollade läget, det var fullt av myror som vanligt.

På lördagen åkte vi hem vid ett, men de va krångel med spåret igen så det blev buss till Karlstad och vi missade tåget till Åmål så det blev buss igen, vi var hemma vid sju. Det blev Robinsson med tacos:) På söndagen låg jag på altanen och solade och var lat hela dagen, spelade lite kubb med familjen och sen gjorde jag grillspett.

Måndag: Åkte till Karlstad, shoppade lite med Cissi och tog en långpromenad med Hanna.

Gjorde några matlådor och tog de lugnt, för idag blir det bredvidgång på sommarjobbet, spännande men nervöst!

Vårruset:)

Vimmelbild från Vår ruset

Therese, Jojo och jag hamnade på Vårrusets vimmelbilder:P Reklam för Verum:)

De va jättekul igår!! Jobbigt men roligt och uppvärmningen och picknicken var bäst:P Sen gick vi runt och tävlade massa, men bara Larsson vann en stor åse fylld med massa Garnier produkter, grattis Larsson:) De regnade ingenting och vi hade en mysig picknick med kalkon, tunnbröd, mozzarellaost, filmjölk, cider och mörk choklad:)

Runt klockan nio började vi vandra mot bussen, som inte gick förän tio minuter senare..Therese var pigg i benen och gick hem, men jag och Larsson kunde knappt röra benen så vi fick vänta på bussen. Sen blev de soffan en stund framför Grey´s innan vi somnade. Larsson skulle ju upp runt fem så hon behövde sova, själv tog jag en sovmorgon till nio i alla fall. Nu blir de läkemedelsräkning!!! Tenta imorrn:S (som jag typ glömt bort..)

Kommer mer bilder imorrn eller när ja har tid..

Vårruset:)

Imorrn blir det vårruset, ska bli görkul men jobbigt, är väl inte direkt vältränad..men men de mysigaste är ju picknicken efter så:P

Helgen:
Åmål hela helgen, Tobbe och pappa fyllde år så de blev massa tårta och god mat:) I lördags åkte jag med tobbes familj till Harrys i Säffle, görgott!! Sen blev de lugn kväll med Robinsson:)

Jag och Jojo sprang en sväng men ingen av oss orkade vidare långt..blir nog lugn jogging imorrn!

Idag va de faddermöte, ska bli utlandsfadder och de verkar jättekul:D

Nej nu ska ja sova, imorn blir de städning och tvätt, för Larsson ska bo här:D

Vi har bokat resa till Gran Canaria 16 - 23 juni:D Vi ska bo på ett görfiunt hotell i Bahia Feliz, jag, Tobbe, hanna, robin, jojo och sara:) Så svensk midsommar firas i stugan helgen efter:P

VÅRRUSET FÖRRA ÅRET:)

Inflyttningsfest, picknick och grillkväll:)

I torsdags blev det inflyttningsfest här då:) Ja, Jojo, Tobbe och Furhem satt ute och solade innan alla kom, har köpt solstolar:D

Therese och Tobias på Arena, lite mycke rök:P

Dansar för fullt:)

Picknick på första maj:
Vi köpte massa fika och gick till Sandgrund, där va de visst första majtal och demonstrationståg:P

Grillkväll hos Hanna

På promenad igår:)

Igår blev det en tur till Bergvik med Tobbes familj, sen möblerade ja om här hemma, så nu är de lite mer plats:P Nu blir de friskis, är ju snart Vårruset och har inte tränat på flera veckor...eller ja har ju cyklat till skolan, inte illa de:P