Helg i stugan:)

Eurovisionkväll här förra lördagen:






Grillning på söndagen:















I onsdags blev jag och Therese klara med arbetet som skulle in igår, så vi fick långhelg:) Tobbe kom hit på kvällen och vi såg på film. På torsdagen gick vi en sväng på stan och köpte solglasögon, det blev pilotglasögon med spegelglas, som tydligen bara jag och Cissi tycker är snyggt:P

Sen åt vi mat på Cafe Royal, bakpotatis ed kycklingröra för mej och focaccia med rostbiff för Tobbe, supergott i värmen:)

När vi kom hem packade vi ner lite dricka, tidningar, solkräm och filtar och promenerade ner till parken i änden av gatan och solade och hade de gött:)

Snygg i nya brillor:)



Halv åtta tog vi tåget mot farmor och mötte upp pappa i Kil. Det blev dubbeldeckare mellan Arvika och Charlottenberg för de va nåt tåg som hade spårat ur. När vi kom fram väntade farmor och sen körde vi raka vägen mot stugan. Det blev grillning direkt och vi hade det mysigt inne i storstugan för de va allt ganska kallt ute.








På fredagen  var det molnigt och lite regn, men jag och Tobbe följde med farmor till affären, och det var en liten marknad (liten= 3 stånd och korv med bröd) Handlade bullar och åkte tillbaka. Det var så tråkigt att sitta inne i stugan så jag och Tobbe fick för oss att vi skulle börja bygga en flotte av våran gamla brygga, så vi snickrade staket och ett litet bord. Det blev grillning på kvällen igen:) Jag och pappa tog oss en kanottur till ön och kollade läget, det var fullt av myror som vanligt.


På lördagen åkte vi hem vid ett, men de va krångel med spåret igen så det blev buss till Karlstad och vi missade tåget till Åmål så det blev buss igen, vi var hemma vid sju. Det blev Robinsson med tacos:) På söndagen låg jag på altanen och solade och var lat hela dagen, spelade lite kubb med familjen och sen gjorde jag grillspett.

Måndag: Åkte till Karlstad, shoppade lite med Cissi och tog en långpromenad med Hanna.




Gjorde några matlådor och tog de lugnt, för idag blir det bredvidgång på sommarjobbet, spännande men nervöst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback