Tisdag

Idag har vi haft en föreläsning om hur det är att vara nyutbildad sjuksköterska och vi kommer antagligen vara stressade, rädda för att göra fel, rädda för att få så mycket ansvar, osäkra på om vi passar som sjuksköterskor och som om inte det räckte så kommer vi inte få världens bästa lön direkt!! Ändå har vi alla valt att utbilda oss till sjuksköterskor av någon anledning:) Men jag tror och hoppas att det kommer bli jättekul att börja jobba och få göra allt som vi lärt oss under tre år.

För två veckor sedan hade vi en katastrofövning, halva klassen agerade skadade och halva klasen var sjukvårdsteam. Vi som var skadade blev sminkade och fick olika typer av skador, tex skallskada, bukskada och benbrott. Sen fick vi gå till ett stort garage och placera oss i olika grupper, liggandes eller sittandes på golvet. Efter en stund kommer sjukvårdsteamen in och organiserar sig och börjar undersöka och prioritera oss skadade. Jag hade en blödning i buken och skulle vara trött, hängig och inte svara så bra på tilltal. Det var en riktigt rolig och lärorik dag!!









Efter skolan fick jag skjuts hem av en klasskompis, sen blev det lite städning innan vi hade lite stick-kväll och semlor här hemma:) Det blev både stickning med garn, blodprov och PVK:er:P










Nu ska ja sova, imorn blir det grupparbete och afrodans:)



Kommentarer
Postat av: Malin

Himla kul att du är igång och bloggar igen tycker jag :) Det där med katastrofdagen får du berätta mer om när vi ses :) Kram!

2011-02-26 @ 22:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback