2011

Bloggen har haft semester ett bra tag nu, men här kommer en liten sammanfattning:

Thailandresan var helt underbar, kan väl sammanfattas med: praktik, sol, bad, djupa diskussioner om livet under stjärnhimlen på Bambo Bar, drinkar, beachparty, dykning, långa resor med buss, farliga resor med tuktuk, gungiga resor med båt, mysiga resor med longtailbåt, "Same Same but different", stark mat, god mat, billig mat, shopping, mopedåkning, paraflying, myggbett, solbränna och många roliga människor. Vi hade det superbra hela tiden och skulle kunna offra mycket för att vara där nu!

Här hemma har det hänt en del saker, men det är ingenting som jag vill skriva om här, ni som känner mig vet vad det handlar om.

Jag har i alla fall världens finaste vänner och familj!

Veckorna efter Thailand har bestått av tentaplugg, träning på SATS, promenader, långa telefonsamtal, filmkvällar, syjuntakvällar och firande av min födelsedag:)

Denna helgen har varit lugn och mysig, i fredags var vi i skolan tills 12, sen blev det zumba, handling och tacos framför tv:n. Tog mig en välförtjänt sovmorgon igår innan det blev en heldag på stan med Hanna, lite shopping och en låång lunch på Wayne´s coffe. På kvällen blev det vin med Emelie och Elin och en riktigt rolig, spontan utgång! Idag har jag städat lite hemma, tränat zumba och haft Emelie här på en mysig avslutning av veckan: soffhäng framför "Solsidan" och "Big Brother".

I juni blir jag färdig sjuksköterska, känns både spännande och läskigt att bli färdigutbildad. Men jag har i alla fall fått jobb på sjukhuset under sommaren vilket känns riktigt skönt! Sen vet jag inte vad det blir, vill nog bo kvar i Karlstad under hösten, men Göteborg är också lite lockande...Men det löser sig väl under sommaren. Först ska jag ha 6 veckors praktik på barnavdelningen, ska bli så kul och jag hoppas att jag kommer trivas.

Nej nu blir det sängen, har grupparbete imorn så det gäller att vara pigg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback