Ny praktik:)

Förra veckan hade ja då praktik måndag och tisdag, på onsdagen hade vi seminarium och det gick bra. Var faktiskt ganska intressant för en gångs skull. När vi satt på tåget hem var vi så glada att det äntligen var slut på pendlandet!! Vi pluggade lite, och sov innan vi var framme i Karlstad.

Packade upp, tog bussen till Hagahallen för att storhandla och lagade sen en sallad med quinoia, väldigt gott och nyttigt. Ska börja äta nyttigt nu och mindre godis, vet inte om det går så bra då jag nyss har tryckt i mig fyra kokosbollar..Men men nya tag imorgon.

I torsdags hade jag och Therese pluggdag, vi åt mat och sen blev det förhör. Tentan på fredagen kändes sådär. Neurologi och psykofarmaka..skönt att den är gjord iaf! Firade det med att klippa mig på en ny salong i stan, härligt att få håret tvättat och bara koppla av:) Billigt va de oxå:)
 Jag åkte hem till Åmål på kvällen, hade fredagsmys med familjen och sov i Jojos rum, så vi låg och pratade i flera timmar:)

På lördagen bakade jag och Jojo muffins, supergoa med hackad choklad i:) Sen lagade vi lax och potatis innan jag tog tåget tillbaka till Karlstad. På kvällen blev det melodifestivalmys hos mig, och utgång till Koriander för några av oss:)

Igår blev det en lugn dag, var förkyld och trött så låg i sgnen och pluggade lite inför praktiken. Ska vara på en avdelning för patienter med prostata och bröstcancer, struma, njurproblem mm så det ska bli väldigt intressant!

Introduktionen idag var bra, vi gick igenom scheman, kollade sjukhuset och hälsade på på avdelningarna. Verkar vara en bra avdelning så jag hoppas att jag kommer trivas:) Tog en promenad på stan med Emilia när vi slutat, men sen åkte jag hem.

Resten av dagen har jag lagat stekt ris med wok och äggröra, ska börja laga lite mer thailändsk mat så jag är van när vi åker dit:) Sov en timme och känner mig lite hängig, så jag ska gå och köpa honung och kurera mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback