Praktik..

Praktik

Håller på och packar och pluggar, åker antingen vid fem eller åtta, beror på om Bettan ska med idag. Det ska bli spännande att se hur lägenheten ser ut! Vill se Wallander ikväll, men vet inte om de går då två kommer sova i rummet där tv:n är,  och alla tycker väl om olika program så vi får se..

Imorrn har vi samling åtta och ska träffa handledare, klinisk adjunkt och gå igenom vad vi ska göra under praktiken. Hoppas att min handledare är bra, annars kommer dessa 6 veckor att bli jobbiga..jag är jättenervös inför praktiken, hoppas dom inte har alltför höga krav på en, jag vill lära mig att ta blodprov och allt i lugn och ro.

Första avdelningen är en medicinsk avdelning med buksjukdomar, vet inte riktigt vad det kan vara för spännande men en klasskompis var där i höstas och han hade fått se en gastric bypass operation, kan ju vara spännande..eller väldigt äckligt. Ja kommer nog svimma när jag ska ta blodprov, kändes nästan som om jag skulle göra det häromdagen när vi testade på varandra...ja herregud, det kommer bli intressanta veckor dehära..




Såhär fina är våra "låtsasarmar" vi har stuckit på i skolan..



En vanlig metodövning, alla ser väldigt koncentrerade ut:P

Tacokväll i höstas, får bli de snart igen:)

Nej nu ska ja städa, familjen kommer nog hit på onsdag när jag fyller år:) Åker åtta ikväll..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback