A

Stugan och jobb:)
I fredags åkte jag med pappa till stugan, dit även farmor kom. Underbart väder så jag badade, matade fiskarna (som äter ur handen nu:P) och sen grillade vi på kvällen. På lördag morgon tog farmor och jag en kanottur och kollade in alla nya sommarstugor de bygger längre bort i skogen, blir värsta villakvarteret:( Sen åt vi korv och mos innan farmor körde mig till stationen i Charlottenberg. Hade sällskap med en snäll och pratglad kvinna som hade hälsat på en kompis nära där vi har stugan.

I Karlstad var jag hemma med all packning och grejade en stund, innan jag bestämde mig för att ta båtbussen ut till Hammarö, där Tobbe och Furhem va. Härlig båttur, det var även räkkryss för de som beställt, så dom hade dukat upp med vinglas och allt. Så jag satte mig längst bak där det inte var dukat och läste en bok:P Vi badade på campingen när vi kom fram, sen blev de storhandling på Ica Maxi.

Lagade kött och potatisklyftor när vi kom till lägenheten och kollade på en halvdålig film, de va full fart här utanför iaf, på puben och pizzerian, de blev inte tyst förrän runt två på natten...

I söndags blev det storstädning och tvätt, sen kom hanna och vi mailade våra utbytesstudenter:) De flesta har svarat nu och verkar hur snälla som helst. Det är 6 från Thailand, 2 från Cypern, 1 från Frankrike och en från Ghana. Ska bli riktigt kul när dom kommer:D

Igår var första dagen på jobbet, gick allt bra men det är mycket nytt. Gör kvällen idag med så ja borde väl kunna det hyffsat sen. Åkte iaf bil med Anna igår, för de regna som bara den. Idag får ja se om de blir cykel eller om ja kan åka med Mia min nya granne:)

Nej nu ska ja äta frukost och läsa lite:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback