j

Igår bakade jag muffins och lagade lax med potatis och spenat, sen tog jag bussen till Gengåvan ute vid Våxnäs för att kolla efter studentlitteratur. När ja kom in genom dörren var det ca 30 pers i varje kö och hur mycket folk som helst som trängdes mellan hyllorna. Knödde mig fram till böckerna men hittade inga bra och kände inte att det var värt att stå i den långa kön. Kollade runt lite på resten av grejerna som fanns innan jag tog bussen tillbaka hem. Då hade Tobbe mde familj kommit fram till hans lägenhet så jag cyklade dit och såg att de redan bärt in allt..synd för mig:P

Sen bar det av till IKEA för att köpa soffa, han ville ha en svart Ektorp 3- sits (jag har 2-sitsen), en bokhylla/ vitrinskåp och en låda till köket och massa smågrejer. När vi hade lastat in allt  åkte vi till Ica Maxi och jag och Tobbe gick in och köpte massa mat och han köpte en micro. Efter en timme kom vi ut och åkte mot lägenheten.

Där väntar Furhem, laddad för att bära. Vi bär ner alla kuddar till soffan och hyllorna och tillslut soffan. Då han bor i en källarlägenhet är det ganska trångt i trappan och där hans dörr är. Vi vände och vred på soffan men den gick inte in på något sätt...den blev lite sliten i innertyget efter att vi försökt trycka in den, så lämna tillbaka den kändes inte aktuellt. Vi funderade på om det gick att montera isär den eller till och med såga den i två delar, men insåg att det inte skulle gå. Då jag har en likadan 2-sits tyckte jag att vi kanske kunde byta för ett tag, om han får en större lägenhet eller något. Detta tyckte dom andra var en bra idé så så fick det bli. Så nu har jag en 3-sitssoffa:P stackars Tobbe, han får komma och sitta i soffan när han vill..

Sen åkte hans päron hem och vi tre var kvar och monterade hyllor, diskade och kokade korv med bröd. Sen åkte Furhem med bussen och vi grejade lite till. Sov riktigt gott här!!

Nu ska vi försöka diska glas och få in i skåpen och packa upp några lådor.

Utgång ikväll:D:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback