Reseplanering och tandläkarbesök..

De första är ju riktigt skoj:) men de andra är väl lite värre, usch! Inte för att ja har tandläkarskräck eller nåt men de finns roligare saker än att låta nån pilla i min mun..å ja e ganska säker på att ja har hål..minst ett, eftersom ja äter nåt söt typ fem gånger om dagen MINST!! Å sist gång ja va där sa dom att ja skulle försöka använda tandtråd varje dag för att förhindra hål..å de har ja gjort, en gång på ett år typ..:S Aja de e ju gratis nu men nästa år, ajajaj, dyrt kommer de bli så nu ska ja skärpa mig å ta hand om tänderna lite bättre:P

Pappa har gjort en mapp nu me tidtabeller från Finland till Kina, Kazakstan, Tibet, Mongoliet och Ryssland, så de är tydligen min uppgift att läsa av alla och göra en rimlig plan på dit-resan och hem-resan, för att vi ska se hur många dagar vi har i Kina:P Kommer ju bli lätt då ja inte kommer ihåg excell å inte är superbra på å läsa av ryska tidtabeller...men får väl göra mitt bästa!

Det är jag, min pappa och min farmor som ska ut och resa, vi har pratat om denna resan i flera år men det har aldrig blivit av, men nu så, mars 2008 ska den bli av:) Om vi hinner ordna alla visum å biljetter å grejer innan..men de ska väl gå om vi sätter fart å planerar under helgen! Pappa älskar att åka tåg, de gör väl ja med men inte riktigt lika mycke..farmor brukar resa lite kors å tvärs över jorden ganska ofta, men transibiriska är en av de resor hon inte gjort, därför ska vi försöka få ihop en riktigt bra resa tillsammans:)

Våra planer är att åka tåg till Stockholm, färja till Riga eller Tallin, nattåg till Moskva, transmongoliska till Irkutsk( I Ryssland) stanna nån natt, vidare till Ulan Bator i Mongoliet, stanna nån natt där med, vidare till Peking. Åka runt i Kina och se Muren och annat sevärt, åka tåg till Tibet och Lhasa, sen vidare Sidenvägen genom Kina, genom Kazakstan, Ryssland och hem igen:) Nu får vi väl se om de blir denna vägen eller den vanliga hem men de vore kul å åka en annan väg!

Nej nu ska ja åka te tandläkaren:(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback