Dricks & drinkar:P

Igår var andra dagen på restaurangen, gick lite bættre. Jobbar med kocken Alex, som ær jættesnæll, men han kommer från norska væstkusten så jag førstår typ inget av det han sæger..Men vi lyckas prata några meningar i alla fall:P Ida ( hon som har visat mig vad man gør som servitris) var med några timmar igår, sen gick hon hem och jag fick jobba sjælv med Alex, naturligtvis kom det fem stycken till et bord, som skulle ha olika matrætter, desserter och kaffe..blandade ihop det mesta och glømde ge dom ett glas vatten och en pepsi..men men jag sa att jag var ny så det kunde ta lite tid och så..Jaja var ganska nøjd att de fick maten iaf (æven om jag var vældigt næra att tappa två lasagner i golvet..):P
Fick læra mig hundra olika kaffesorter me..irish coffee, kaffe latte, kaffe mocca, cappucino å allt vad de nu hette, men dricker man inte kaffe sjælv så ær det lite svårt å læra sig direkt. Så nu har ja typ tio lappar med oilika førklaringar dær borta.
Nær jag hade stængt restaurangen( helt sjælv, førutom att Alex fick komma och hjælpa mig med kassan och kvitton och låsa) så gick jag bort till Hanna på hotellet,. før jag vågade inte gå hem till våran tomma, kalla kontorslya helt sjælv.
Hon stod och putsade två hundra bestick typ, så ja hjælpte henne lite innan ja gick till personalrummet och sov i en stol. Hon fick sluta ett, så då tog vi cyklarna och gick hem, stekte ægg och gjorde varm oboj å kollade på >Scrubs:D jag somnade med klæderna på å vaknade elva idag:)

Då vi inte har någon dusch dær vi bor, fick jag vid behov dusha i diskhon(bara håret alltså, inte hela kroppen som tobbe trodde:P)..lite krångligt men de gick;P idag fick vi duscha på hotellet iaf.

Och till alla er som læste gårdagens blogg vill jag bara tillægga at det ska stå Anitas systers MAN, inte bror..før det var ju en ganska lång førklaring i så fall...

Nu sitter vi i biblioteket och chattar och jag skriver hær. Men gubben sopm jobbar hær ær vældigt ivrig och pratar superfort, så vi uppfattar kanske ett ord per mening..men nu har han iaf tvingat på oss lånekort..och han blev øverlycklig nær jag ville skriva ut lite..måste gilla sit jobb den:P

Pusshej nu ska vi hem och laga nåt gott..antagligen pasta med skinka och carbonarasås, eftersom vi inte ska køpa nån mat innan vi kommer hem næsta helg, så vi sparar lite pengar:) ett korvpaket kostar 50 spænn!! fatta va dyrt!!

Pusshej 

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha era stackare :P Ni jobbar och sliter ni ! ;) Bra , man var bättre x)

2007-09-20 @ 14:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback