Oslodag med Johanna igår:D

Igår åkte jag och Johanna till Oslo för att kolla lite och shoppa:D Har inte handlat på jättelänge så et var kul:-) Men det blev inte så mycket ändå, några linnen på rea å lite smycken:P Johanna köpte lite mer:P Hon har blivit värsta shopaholicen:P Först gick vi genom karl johan, sen gick vi till Aker brygga och kollade in alla dyra, fina restauranger som Alex tipsat om, men de var lite för dyra för oss(ja menar minst 250 för en köttbit) Nej, vi gick i lite affärer, sen åt vi pirog på en liten lunchbar.

Gick och fotade slottet och universitetet, sen tyckte vi att det räckte med sevärdheter så vi gick och handlade på karl johan. Ganska många tiggare och knarkare fanns det..inte så mysigt.

När vi var klara med karl johan gick vi till Oslo City, ett görstort shoppingcenter med sex våningar. Blev lite höjdrädd måste ja säga, för de va typ i glas allting så när man stod överst kunde man se ner till understa våningen..

När vi va helt slut i benen satte vi oss på ett cafe och köpte lite fika, johanna tog en nork bulle men ja tog det gamla vanliga wienerbröd..får nog testa nåt nytt nästa gång, bor ju ändå i norge nu liksom..

Åt på La Baguette, mysig lunchbar inne i oslo city, med jättegoda baguetter!! Satt där tills ussen gick hem. Tänkte ha American Pie maraton på natten men vi somnade efter en halv film..så de får bli en annan gång:P

Idag åkte Johanna hem:-( Sen jobbade jag och nu väntare jag på att Desperate ska börja tio över tolv. Då blir det choklad och vindruver och sen somnar jag nopg i soffan..

Saknar er där hemma!!!<3
image33
Jaa..Karl Johans gate:-)

image34
Slottet

image35
Jojo på slottstrappan:-)

image36
Jag och Jojo äter pirog vid Akker brygga shoppingcenter

image37
La Baguette, jättegoda baguetter i Oslo City köpcenter!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback