Hårdbjørn ær tillbaka:-)

Igår kom de inte en enda till restaurangen..eller jo, en take away, men ingen mer. Så ja å Alex va gansla rastløsa så vi sætte på partymusik och storstædade hela restaurangen som nu ær skinande ren:-) Fick gøra min allra førsta riktiga pizza me, med alla ingredienser på så ja skulle læra mig hur de smakar. De va svamp, panchetta, chorizo, løk, mortadella å allt va de nu heter, men gott va de:-)

Gick till Rema 1000 och handlade tre klementiner, sen cykla ja hem och kolla på TV. Ja har tydligen den norska kanal fem, så de va Greys och Desperate:-) Somnade i soffan och vaknade klockan fyra av att de andra kom hem..(lite långa arbetsdagar!) Slæpade mig till sængen och somna direkt. Men vaknade efter en stund av att något gick på min rygg, blev livrædd och hoppade upp, men det visade sig vara Hårdbjørn som komme tillbaka hem:-)

Så han låg och sov på min rygg hela natten och verkade trivas med att vara tillbaka.

Gick upp och lagade grøt, før Hårdbjørn jamade så så han fick lite makrill. Sen lånade ja tvættmaskinen som æntligen var tom och gick ner och såg på tv medans den gick..Efter nån timme gick jag upp igen, trodde ja va ensam hemma..men då står en helt fræmmande gubbe i vardagsrummet och hænger upp MIN tvætt!!?

Jag sa hej och undrade vem han var, men det visade sig vara den nya kocken på hotellet, Ralf från Tyskland..Han undrade om det var min tvætt och ja sa lite generat ja och plockade ner den før att hænga den nere i kællaren i stællet..

Annars har de inte hænt så mycket idag..væntar på att jobbet ska børja så ja kommer nærmare fredagen:-)

Ha de!

Kommentarer
Postat av: Pappa Erik

Kom ihåg att köpa makrill nästa gång, inte bara klementiner!

2007-10-17 @ 22:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback