46 dagar kvar:D

Om 46 dagar slutar jobbet och jag tar mitt pick och pack och far hem:D

Idag skulle jag och Tobbe ha åkt till Oslo för att gå på stan och äta på nån fin restaurang..men jag vaknade inatt och hade jätteont i halfen och feber känndes det som, så vi stannade hemma och tog sovmorgon i stället. Det får bli Oslo nästa gång:-)
image40

Fredag: Tobbe kom i fredags får att hålla mig sällskap under helgen:-) Men det var fullt upp på jobbet, i fredags hade totalt 40 st beställt bord så det var fullt upp mellan fyra och elva..Vid ett bord satt det så kallade VIP-gäster( lite fånigt men men) så dom skulle jag ge extra god service..dom skulle ha rosévin som appertiff(eller vad det nu hette), parmaskinka och melon till förrätt, saltimbocca till huvudrätt med vinet Villa Antinori och som dessert lite olika glasskulor och sorbet, sen kaffe och konjak. Hela den menyn skulle jag kunna i huvudet, gick väl ganska bra, glömde nån grej men men:P
Efter vi stängt vid elva, så var det ju disken då, det var tallrikar, vinglas, bestick och matrester i HELA köket, så jag slutade halv två. Men tobbe hjälpte till med att duka och putsa bestick så det gick fortare än vanligt:D Och 500 i dricks var inte helt fel:P Sen gick vi hem och åt smörgås och varm choklad och såg på Boattrip:-)

Lördag: Sov lääänge, sen gjorde tobbe smörgås med potatissallad och köttbullar(eftersom det var det enda som fanns i kylen), vi såg på tv sen gick vi och handlade färdiglagad pasta carbonara som vi skulle äta på kvällen. Det var lika fullt upp på jobbet som fredagen, elva hade beställt bord, de va ju inte så farligt tänkte jag, men sen kom det in en tjej och undrade om hon kunde beställa bord till klockan sju och visst kunde hon det. Men sen sa hon att dom blev 17 stycken(!) Hela skyttelaget tydligen, så det var bara till att möblera om alla bord till ett långbord där dom skulle sitta och sen småbord till dom andra. Men dagen gick ganska bra trots allt, glömde en pizza till dom 17, men vad kan dom begära när dom kommer in samma dag utan att i förväg bestämma vad de ska ha?!
Slutade tolv, tobbe kom och mötte mig sen gick vi hem och lagade pasta carbonara och drack ett franskt vin som pappa köpt med, väldigt mysigt:-) Katten var helt galen, tobbe var ju tvungen å reta den så han blev helvild och bet i allt, så han åkte ut genom fönstret:P image38

Söndag: Sov lääänge igen, åt frukost, sen var det dags att jobba. Var lite lagom mycket att göra, ett bord beställt bara, men det kom väl 20 totalt. Väldigt trevliga norskar som frågade vart jag kom ifrån och hur det vara att bo här och så, kul med folk som är intresserade:-) Söndag= storstädning på restaurangen så efter stängning var vi kvar två timmar och städade. Jag sa till alex att jag och tobbe skulle köpa pizza på kvällen för vi inte orkade laga mat, då undrade han om vi ville äta biff och kalvstek, för han skulle ändå slänga det för de hinner li gammalt tills tisdag.Så vi fick biffar, pasta, gorgonzolasås och melon attlaga till:-) Blev riktigt gott!! 
image39

Nu ska jag dricka varm choklad och kolla på film och försöka bli frisk till imorrn. Är ledig till helgen så då kommer jag äntligen hem!!!:D Har vart här i tre veckor så det skulle vara skönt!

Ha de!

Kommentarer
Postat av: Larsson

Kommer du äntligen hem??? ja som måste läsa hela helgen! men ja kan allt klämma in en stund me DIG!! va ju görlängesen!(3 veckor å de e låååångt!!!) miss you och allt galet vi har gjort!!

2007-11-06 @ 09:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback