Slutet är nära..

lite dramatisk rubrik va?:P Men slutat är nära-slutet på jobbet. Idag var sista tisdagen, någonsin, som jag jobbade på restaurangen..känns lite konstigt, men ändå skönt! Slutade nyss, för de va fyra gubbar som var VIP personer, och naturligtvis ska de få sitta så länge de vill, även om vi stänger tio..de kom klockan nio, skulle ha tre-rätters..å vin..skyndade mig å hälla upp vin å¨in me förrätten, som de åt saaaakta..sen ut me den å in me huvudrätten vilket de åt ännu saktare..när de äntligen va klara efter typ 45 min skulle de ha en flaska vin till..suck..å desserten skulle de vänta me..sen satt de där å ja diska, plocka in uteserveringen, skurade golvet, men de fatta inte vinken..å ja gillar inte å köra ut folk..men halv tolv gick dom äntligen!!

Men de första som kom idag, herregud..de va en gubbe inne förra veckan å beställde bord till 9-10 st, klockan fyra(när vi öppnar), så ja började tidigare idag för å hinna me allt innan. Men halv fyras kommer en tant in som hör te gänget, å börjar me å beställa en cola..vi har bara pepsi sa ja, å de brukar gå fint för de flesta..Men nej då"nej usch, de vill ja inte ha!" "nej okej, sa ja, vill du ha något annat då?" "Har ni juice?" "Ja vi har äpplemust och apelsinjuice", sa ja, å tänkte att nåt av de borde ju duga, va finns de för annan juice liksom? "Hmm kanske äpple..men ja väntar.." "Ja gör så" sa ja å fortsatte med att öppna restaurangen..sen kommer de in, en efter en å fyller upp bordet..De får dricka och jag berättar vad de ska få för tre-rätter(som de hade beställt) "Som förrätt blir det parmaskinka med parmesan" "Jag äter ikke svin, sa en.." Nej okej, någon mer som inte äter svin?" undrade jag.."Inte jag" "Inte ja heller" "Mig kvittar de" "Ja kan äta svin" "Nej inte för mig"..så det slutade med att tre åt skinka och fyra utan.."Huvudrätten är biff eller kylling"sa jag..alla ropade i munnen på varandra men tillslut blev de sex biff å en kylling..Men på kylingen är de pancetta, skinka, å de gick ju inte heller..så alex fick pilla bort all skinka..sen när de väl fått maten så klagade en tant(hon me pepsin) på att köttet inte var genomstekt(fast de va typ grått) så alex fick steka de ännu mer..sen udnrade tanten om hon kunde få bröd till "Ja de går bra, men det tar ungefär 10 min att tina, om det går bra?" Men nej, de gick ju inte..sen när de väl ätit färdigt, skulle tanten ha en portion kyckling till(fast hon redan ätit biff) så efter 20 min fick hon sin kyckling..då ville en av de andra ha desserten, för hon skulle hem snart..så då gjorde alex den(tar typ fem min) å ja gick ut me den, då undrade de andra när de fick desserten(fast de sagt att de skulle vänta på tanten me kycklingen..) Så då fick alex ta fram allt igen å göra sex desserter till..ja kan säga att vi va ganska glada när de gick!!

Nu ska ja se Desperate:) Har lovat å hämta anita å öyvind me, för de skulle dricka vin hos alex, å man får väl göra nåt för att man bor gratis:P

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback